Burka

Äntligen hemkommen till sköna Falun efter ett par regniga dagar på västkusten. På väg till ICA för att fylla på förrådet tar jag vägen om glasåtervinningen för att uppfylla min del av källsorteringsavtalet. Döm om min förvåning när jag finner en massa (och då menar verkligen en m a s s a) tomburkar. Importerade, är min första tanke eftersom det är så många men när jag tittar lite närmre ser jag att det är fullgoda svenska ölburkar á 50 öre i första bästa burkautomat.

Ja, jag gjorde det. Jag ställde mig och hällde ur burkarna (varför hade de lämnat ca 0.5-1 dl öl i varje burk?) och tog med dem till butiken. En kort stunds förödmjukelse inbringade 45.50 och då tog jag inte ens allihop. Två frågor kvarstår: Än en gång, varför dricker man inte ur dyra treåenhalvor? Och varför går man inte och pantar dem?

Det finns minsann folk till allt.

Kommentarer
Postat av: Mr_T

Kudos till dig Pontilius! En enastående insats att panta burkarna. Märkligt dock att så mycket öl gick till spillo, kunde du inte tagit reda på den på något sätt? 91 burkar a 7,5cl (tog ett snitt av 0,5-1 dl) ger 6,825 liter bärs! Det är trettonåenhalv burkar - en smärre fylla m a o. Vaddå om den var "lätt" avslagen, hälla ut var inte ett bra alternativ...

2008-06-25 @ 00:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0