Lär dig svenska

Idag fick jag en telefon uppkörd i plytet. Alltså, det var en kvinna som inte visste vart hon skulle gå av någonstans i Borlänge. För att lösa situationen hade hon ringt upp sin man som jag alltså skulle snacka med.
- Hej hej, vart ska hon?
- Borlänge!
- Ja, men var i Borlänge?
- Stannar du i centrum?
- Ja, men jag är redan vid Kupolen.
- Kupolen!
- Ska hon gå av vid Kupolen.
- Jaja, Kupolen.
Jag till kvinnan: Ja, alltså du kan gå av här. Hon tittar på mig som om jag var en idiot och ringer upp sin man igen. Något sägs och hon sätter sig ner igen. Inget annat att göra än att köra vidare. Inte så långt dock, för på denna tur stannar 253 vid Jaxrondellen, den kör alltså inte in i Kupolen som bussen annars brukar göra. Så vid Jax var det bara för kvinnan att bli avschasad.
- Jag kör tyvärr inte längre. Kupolen ligger däråt!
- Skolan? Tre månader.
-Eeh, jaha... Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0