Loser

Nu är jag tillbaka på skolan. I alla fall till 40 %.
Det känns rätt OK trots att mitt tjänstlediga läsår helt plötsligt bara blev tre månader. Huvudsaken för mig var att jag tog mig från skolan ett tag, att jag vågade göra något helt annat. Och det gjorde jag ju. Jag hann upptäcka vad jag saknar med skoljobbet: kontakten med eleverna.
   När det gäller bussjobbet måste jag säga att det överträffade mina förväntningar förutom på en sak: arbetstiderna. Hade det inte varit för dem hade jag nog inte sökt mig tillbaka till skolan så snabbt. Det funkar inte att ha småbarn och jobba så konstigt. Och sedan som S sa att arbetstiderna gör att det ackumuleras en trötthet. Om man jobbar heltid känns det som om man inte hinner vila ut mellan arbetspassen. Det stämmer verkligen.
   Utöver det har jag uppskattat busseriet, att köra, kollegorna och på något sätt friheten. Trots att din dag är superstyrd av ditt körschema finns det en frihetskänsla i själva körningen, svår att förklara dock.

Nu ska jag göra både ock ett tag, köra buss och ha undervisning. Det blir nog en bra kombination. Hur det går med denna blogg vet jag inte. Kanske kommer det att bli reflektioner ifrån skolans värld också... får döpa om det till nåt annat då.

Skolbussen kanske?

Kommentarer
Postat av: Fredilius

Jag har en idé: "Från D till B, en analfabets betraktelser".

2008-11-05 @ 15:22:00
Postat av: S

ojdå, det här har jag missat, att du börjat svika oss menar jag! vet jag inte om det är speciellt acceptabelt. hmmm. men det är inte ett 100%-igt svek då, ändå? ännu?

nja, det här tycker vi nog ändå inte om.



till råga på allt finns inte Ivan att beställa på svenska. lite konstigt. kommer i svensk pocket nästa år. bibblan har dock inte besökts - kanske finns där.

fler boktips mottages ständigt.



jaja. jag ska försöka ta tag i MIN bussblogg redan ikväll. måste 1) skärpa till mej ordentligt, eller 2) ta bort den.



hej!

2008-11-05 @ 19:43:51
Postat av: S

jag är förresten medveten om att "fler boktips mottages ständigt" är en väldigt konstig mening.

2008-11-05 @ 19:46:03
Postat av: Pousette

Fick höra talas om din blogg rätt nyligen, och upptäckte den först nu. Trevligt!



Några frågor bara:



- Varför ska du inte ha retorikkursen?



- Stavas det verkligen "både ock"?



För övrigt måste sägas att Fredilius namnförslag var toppenbra, och att jag är glad att du återvänder en aning. Hbo behöver dig!



/F P Falk

2008-11-06 @ 11:23:19
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/
Postat av: Vikarien

Vad sägs om: Från B till P - En Busschaufför lär sig trycka på Play.



Eller: Från X till A till K Till X igen - En busschaufför irrar runt i Hbo:s lokaler.



Eller: Från 701 till X2F - En busschaufförs klagosång.

2008-11-08 @ 00:04:28
Postat av: elina

pontus, du är nog mer än välkommen tillbaka till dina elever:)

2008-11-10 @ 19:35:46
URL: http://ihhh.blogg.se/
Postat av: Olle Karvonen

elina, pontus ÄR mer än välkommen tillbaka till sina elever, synd dock att jag inte har honom i något ämne..



Pontus! Kanon rolig blogg! Läst igenom hela nu och följt din utveckling på swebus. Ska hålla mig uppdaterad på denna sida.



2008-11-12 @ 22:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0