Fett djävla finger

Idag körde jag mjukis, alltså Mjuka Linjen. Det är ganska trevligt att puttra fram längs de linjerna förutom att bussarna är ganska struttiga.
I alla fall: Jag kommer lite lugnt upp mot ICA Maxi för att släppa av en dam. Då står där en bajsbrun Volvo 240 parkerad på hållplatsen i fel körriktning. Bakom ratten sitter en storväxt rundlagd man med tovigt skägg och tjocka glasögon och baksätet sitter en gammal hopsjunken kärring. Jag svänger in för att släppa av damen men kommer så klart inte fram. Markerar hövligt att mannen måste flytta på sig. Han gör inget. Visar än en gång, utan att vara otrevlig att jag ska fram.
Då startar han bilen och svänger demonstrativt ut lite grann så att jag kan komma fram samtidigt som han laddar upp ett fett djävla fuckoff i rutan åt mig. Jag ser riktigt hur han tar i från tårna för att få det rätta eftertrycket i fingret. Oj, vad den gubben var arg.

Kommentarer
Postat av: Joel

Han verkade behöva en varm och innerlig kram.

2008-10-31 @ 13:48:42
URL: http://joljon.blogg.se/
Postat av: Fredilius

Men det här väcker en mycket mer djupare fråga. vad vet vi om våra medmänniskor, gentligen? Hur mår människorna runt om kring oss? Vad får en kille i en bajsbrun volvo att peka finger åt en i hans ögon bajsbrun busschaffis i mjuka linjen? Its something rotten i the mjuka linjen, tänkte han kanske.

2008-10-31 @ 14:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0