Rullatorrally

Häromdagen körde jag 701, började lite fint med att bakdörren på en ledvagn slutade fungera så jag blev stående på Kullen halvåtta på morgonen. Nåväl, efter ett tag kom en ersättningsbuss men en kort sådan. Att köra med kort buss på 701 är litotetiskt (kan man säga så? Underdrivet betyder det). Bussen fylls på ganska snabbt eftersom det är en populär linje.

På väg ut mot Hosjö med denna kortvagn. Många elever, en del pensionärer varav en med rullator och nästan full buss angör jag Origo. Där står tre blåhåringar och alla har - just det, rullator. "Det blir nog trångt, kanske ska ni vänta" försökte jag lite ödmjukt. "Nädå, det går bra" fick jag till svar samtidigt som de trängde sig på med sina Willysfyllda korgar och kassar - där fram! Ni som är vana bussresenärer vet att det är lite trångt mellan hjulhusen  i främre delen. Men där skulle de igenom alla tre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0