Köra förbi

Idag skrämde jag upp en busskollega. Jag skickade ett sms (ett mess säger bara de som är +25 och vem vill vara äldre än det?) där jag beklagade mig över att han bara hade kört förbi mig. Det är lite av en mardröm - att missa någon på en hållplats. Han blev så klart väldigt brydd men kanske lättad när det visade sig att jag väntade på en annan buss.
Däremot:
Jag har tydligen gjort just detta - kört förbi någon. Jag körde 63 häromdagen och när jag närmade mig centrum ringde drift och frågade om jag kört förbi en i Danholn. Inte då sa jag, för jag plockade minsann upp den som stod på Risholnsgården. Men det visade sig att tydligen hade stått en på Danholn södra också. Och jag som tyckte att jag kollade så noga. Jag får skylla på mörker, mötande trafik och att han inte hade reflexer på sig. Har man inte reflex syns man väldigt dåligt kan jag säga.

Dock - det finns dock vissa tveksamheter i grabbens historia. För jag var sen (8 min) och jag hade inte blinkat (vilket han hävdade) och inte heller saktat ner (för jag såg ju ingen där). Så med andra ord tar jag inte åt mig - förrän Dalatrafiks klagobrev ligger i mitt fack.

Kommentarer
Postat av: Nina



Hörru du. Jag säger mess.

2009-03-30 @ 14:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0