Sladda

Körde buss en snöig söndag i januari. Efter ett tag hade snöröjningen gett upp och flingorna vunnit slaget om vägbanorna. Trots min strävan att köra försiktigt fick jag på ett ställ med en kortvagn på samuelsdalsbron. "ut å schladda mä peven". Det skulle inte upprepas trots att jag senare försökte under kontrollerade former.
   Däremot fick jag en tryckare av ledvagnen jag körde ännu litet senare samma söndag. Det är dock en helt annan upplevelse. Där trycker bakaxeln på så att det är det mittre hjulparet som sladdar vilket medför att bussen viker sig som ett V. Inte så najs.

Tilläggas kan att ingen skada skedde, det vara bara små aningar om vilka krafter man inte har kontroll på om man tappar dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0