Kålpudding

Vad gott det är! Kålpudding.
Det finns så klart en massa annat som är gott också. Men det är något visst med den puddingen. I och för sig gillar jag de flesta kålrätter och efter en vända till Berlin får man sitt lystmäte tillgodosett med mängder med surkål. Bra för magen är det också. Så då vet ni det. Detta kanske skulle kunna platsa som värdelöst vetande och meningslösa tips från bloggosfären som det är så populärt att referera till nu för tiden.

Nu ska jag försöka förbereda mig inför lektionen imorgon. 2.5 timma filmkunskap. Jag vet, jag visar en film!

Vill bara att ni som läser dessa små inlägg noterar att jag i dagens knatter endast använt mig av två utropstecken. Detta som en liten passning till Språkrådet som förfärat konstaterar att det gått inflation i användandet av nämnda interpunktion. Men inte här inte. Här ser ni en som kan hålla igen på utropen och de starka känslorna. Det är därför som mitt barn aldrig kommer får höra att jag tycker om henne. Inte mer än kålpudding i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför finns kurser som Filmkunskap när man som estetare typ behöver välja i-valskurser som Naturkunskap B för att få ett fullvärdigt program? Väljer man Fotografi eller Filmkunskap känns det nästan som att man förstör för sig själv. :P

2009-11-10 @ 21:52:47
Postat av: Pontus

Vad menar du med ett fullvärdigt program? Och hur kan det vara att förstöra för sig själv när man läser sådant som intresserar en - om nu fotografi och filmkunskap gör det? ES ger allmän behörighet vad jag vet.

2009-11-10 @ 21:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0