Köa

Idag när jag var och handlade på ICA Maxi - detta Djävulens påfund - var det en dam och hennes man som trängde sig i kön till självscanningskassan. Först hojtade jag till lite försiktigt men eftersom de ignorerade mig rann sinnet och jag gick fram och sade högt och tydligt "Vi står i kö här ni kan ju inte bara tränga er före". Då blev damen tvärilsk och började vifta med en påse full med äpplen. "Vadå för djävla kö? Är det kö här?" Hon verkade ha missat att vi stod 3-4 stycken före henne. "Va fan ska jag stå i nån djävla kö för? Ska man det?" frågade hon kassörskan. "Ja, egentligen ska man det" försökte hon lite försiktigt. "Jamen, då gör vi väl det då" sade mannen försynt. "Va fan nu då" fräste damen men äpplepåsen.

De gick och ställde sig sist till slut. Och tjejen i kassan önskade mig en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: Herr C

Civilkurage! Underbart! Önskar att jag själv ägde den gåvan.

2009-11-19 @ 23:59:11
Postat av: Pontus

Bäste Herr C, du borde pröva någon gång. Det är faktiskt ganska roligt.

2009-11-20 @ 09:06:15
Postat av: Joel

Mindfulness, mindfulness!

2009-11-21 @ 09:41:29
URL: http://joljon.blogg.se/
Postat av: Tompa

... och sedan gick kärringjäveln ut och åkte buss och förpestade livet för chauffören!

2009-11-27 @ 22:19:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/tompa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0