Dråp

Det borde ju vara förmildrande omständigheter. Så klart att det blir en tid i fängelse, eller i alla fall vård men så värst lång tid kan det ju inte bli fråga om med tanke på det lidande jag utstod.
Föreställ dig en lördagkväll, en vanlig lördag i februari med yrande snö utanför fönstret. Du sitter i soffan med din dotter och tittar på Shrek för att avleda henne från Melodifestivalen. Ni myser med lite god glass och täcket och kudden och Nallen är med, snart kommer John Blund. Då får din granne för sig att hon ska ha fest och bjuder därför in ett gäng skrikiga Smirnoff Ice-berusade brrrudar och några mullrande Redbullvodka-grabbar som alla får för sig att Avril Lavigne är djävligt bra förfestmusik. Och däremellan nån djävla Bryan Adams cover. Högre och högre och högre.
Jag slår min hand öm i väggen, dotterns lilla stämma försöker sig på ett TYSTA men ingen respons. Bara Avril, skrik och oa oa oa.

Så förlåt men nu är klockan över 22. Nu ska det vara lugnt. Min nyslipade förskärare ligger tung i handen, den vassa eggen glimmar blank en sista gång innan den sakta sjunker in i en skrikande smirnoff ice-berusad flickas hals.

Kommentarer
Postat av: Madde

Det enda jag kan tänka på när jag läser ditt inlägg är: VARFÖR missunnar du din kära dotter melodifestivalen?

?

FINNS det nåt roligare?

2010-02-20 @ 22:17:36
Postat av: Pontus

Madde, ja det finns roligare saker. För att travestera Dan Andersson: Allt är av Herren, utom Melodifestivalen. Den är av Djävulen.

2010-02-20 @ 22:25:00
Postat av: Pontus

Och min granne!

2010-02-20 @ 22:25:16
Postat av: Sara

NU VILL JAG PÅ INTET SÄTT FÖRSVARA GRANNEN, MEN -

är det inte ändå på nåt vis en oskriven regel att man nån gång ibland, på fre- och lördagkvällar, trots att man bor i hyresrätt, kan få väsnas lite även efter kl 22?

Vill återigen påpeka att jag inte försvarar detta beteende, men det känns ändå som att det kanske är nåt man får så lov att acceptera..? Iaf om det bara är nån gång, eller ett par gånger, om året?

Men, visst, jag skulle bli lika jävla (JÄVLA, inte mesigt, korrekt, kontrollerat 'djävla'!) helvetes irriterad/förbannad som du! MINST!

2010-02-21 @ 08:11:44
Postat av: Pontus

Sara, det är klart att man ska få ha fest. Men Avril? Och det är tyvärr inte första gången och därför är min toleranströskel i detta fallet låg, mycket låg. Eller ska jag säga DJävligt låg. =)

2010-02-21 @ 13:05:19
Postat av: Sara

2010-02-21 @ 23:44:54
Postat av: Sara

Oj, blev en tom misstagskommentar...

Du slipper iaf den senila Tant Rut. Måste skaffa parasoll i sommar, så man kan undgå upptäckt på uteplatsen (vilken allitteration!) när hon är på balkongen.

Ja, och nån sorts staket/inhägnad så hon inte, totalt hämningslöst, stövlar in på mitt REVIR så fort hon ser att balkongdörren är öppen...



Ok, toleranströskeln är rejält låg, det förstår jag, men INTE LIKA LÅG SOM GLOCALNET! (då måste man åtminstone passera JÄVLIGT låg först)

2010-02-21 @ 23:55:00
Postat av: Frida

Jag hade en fruktansvärd grannupplevelse som pågick i sju år. En 64årig, mentalt efterbliven man bodde ovanför oss med sin mamma som var väldigt manipulativ och smått psykopatisk och dessutom 88. Han skrek och kastade möbler hela dagen, hela natten och hon lyssnade på radio hela dagen, hela natten på hög volym. Jag o mina systrar grät oss till sömns, helt utmattade. När pappa försökte åtgärda problemet genom att knacka på deras dörr fick han svaret: "jag skiter i dina jävla ungjävlar, dra åt helvete". Sju år av sömnlösa nätter senare dog mannen på sitt golv efter att ha skrikit oavbrutet i två dygn. Vi kontaktade socialen kanske 20 ggr och hyresvärden typ 40 ggr till ingen nytta. Vi hade nästan vant oss vid hans "hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå. hallå."-rop som alltid pågick genom nätterna när han dog förra månaden bara. De var tvugna att bryta upp golvet och sanera med slammbil efter att han legat i vardagsrummet i flera år. Misär.

2010-02-22 @ 20:47:32
Postat av: Pontus

Nämen gud i himmelska tider Frida. Vilken fruktansvärd upplevelse. Jag är mållös.

2010-02-22 @ 21:17:34
Postat av: Adolphson

Broder! Kom ihåg att pennan är mäktigare än svärdet. Eller i ditt fall, kniven. Jag tipsar därför om bloggen "Arga lappen" som jag har lagt som länk i min egen blogg. Förövrigt tarvar melodifestivalen i dom flesta fall att man tömmer en hel bag in box. Och det går ju inte när man är solokvist med dotra.

2010-02-28 @ 16:38:39
URL: http://f-adolphson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0