Nya kunskaper

Jag ska påbörja en ny utbildning. Imorgon tisdag drar en rekryteringsutbildning igång. Det handlar om att bli rektor. Så nu kanske det är dags att byta namn på den här bloggen igen, från Bakom ratten via Bakom katedern till Bakom flötet. För det är väl det dummaste man kan göra i dessa kristidsbesparingstider, att bli rektor. Snacka om självmordsuppdrag.
Det ska dock bli lite spännande. Och så är det i Karlstad, min kära gamla högskoleort. Vilket betyder att vi får åka från stan 05.30 imorgon bitti.

Återkommer antagligen i ärendet.

Kommentarer
Postat av: Herr C

DET beskedet har jag väntat länge på!

2010-01-25 @ 20:00:01
Postat av: Herr C

Bra! Jag har väntat länge på att du skulle välja den vägen. Om inte annat såg jag ditt fruktade ledarskap varje eftermiddag mellan 14 och 16. Degen accepts Pontus shaft.

2010-01-28 @ 21:19:10
Postat av: Pontus

Greve C, du var ägd på Quake! Snacka om skolutveckling. Får väl se hur det blir med karriären efter mitt inlägg i spardebatten.

2010-01-28 @ 23:08:05
Postat av: Kamikaze

Bland det sämsta man kan göra på en skola är att sätta bra lärare på rektorsstolen. Snacka om lose-lose situation...

2010-01-29 @ 22:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0