Städa

Jag fick höra att de ska dra ner på städningen på skolan. Gissa varför!? Spara pengar! Det är så korkat att det är dumt. Fattar ni inte vad ni gör!!!??? Politiker!!!??? Nu tänker jag dra stora växlar men fundera på det, jag tror att jag har rätt.

I Mexiko ska det bli (har blivit) förbjudet att skräpa ner, alltså någon slags nolltolerans mot all sorts förstörelse av den gemensamma miljön. Det är ett första steg mot att räta upp en knarkförstört land. Nu menar inte jag att alla vi på Hbo kommer att bli knarkare bara för att de slutar städa, men det är första steget mot förfallet. Om ger upp att hålla rent och god ordning tar det inte lång tid förrän klotter, vandalism och allmän uppgivenhet tar över.

Om du är elev på Hbo och läser detta: reagera! Det är din miljö, det är din skola!

Snart kommer undervisning vara det sista vi kan ägna oss åt på skolan med tanke på allt de dragit in. Jag undrar om skattebetalarna i Falun vet vilka dyra ekonomiassistenter, expeditionspersonal och lokalvårdare de betalar för.

Vill du arbeta med personalfrågor? Gillar du det här med ekonomi? Kan du hantera databaser? Känner du lite extra för rena golv och nytömda papperskorgar?
Bli lärare!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Men man måste ju ta pengarna någonstans ifrån, om man vill satsa på det här fantastiska miljardkronorsprojektet för Falu centrum. För det vill vi väl allihopa? Han är så klok, den där Micke...



Nej, det är förfärligt.

2010-01-14 @ 11:49:07
URL: http://fredrikpousette.blogg.se/
Postat av: anna

ska tala om att det inte var något svårt beslut att lämna Falu kommun som arbetsgivare. Vi ligger alltså på tionde plats BAKIFRÅN när det gäller lärartäthet! Och sämre lär det bli när vi får mer undervisning för att kunna dra in ännu mer tjänster. Det roliga är att våra uppgifter numer också indirekt kommer att bli städning, för vem vill jobba i en miljö med överfulla papperpåsar och lortiga golv? Bara att ta på sig handskarna Pontus och bita i det sura kommunäpplet!

När ska lärare och rektorer i Falu kommun göra en gemensam sak och börja säga ifrån?

2010-01-14 @ 21:51:10
Postat av: Anonym

Trodde du hatade överdrivna utropstecken...

2010-01-17 @ 19:24:12
Postat av: Pontus

Men så var jag upprörd också. Får skylla på det.

2010-01-18 @ 12:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0