Undersökning

Jag deltog i en undersökning via telefon häromdagen. Tydligen gäller inte NIX-telefon för marknadsundersökningar och jag hade inte ork att säga nej och jag hade inget bättre för mig så jag sa okej, jag är med. Shoot! Det blev ganska absurt.
Intervjuaren (I): Undersökningen handlar om spel och lotterier.
Jag (J): Jag spelar inte.
I: Nehej. Hur ofta spelar du?
J: Aldrig.
I: Hur ofta har du köpt lotter de senaste tolv månaderna?
J: Ingen gång.
I: Vad köper du för lotter?
J: Inga.
I: Vilka spelbolag av följande har du använt dig av de senaste tolv månaderna, Betson, Ladbrokes, Svenska spel?
J: Inget.
I: Använder du dig av bolagens nättjänster?
J: Nej.
I: Känner du till Spelkortet?
J: Vad tror du själv? Du får en gissning.
I: Hehe, ja, nu är det ju så att jag får inte svara åt dig.
J: Nej, jag förstår. Men svaret blir nej.
I: Jaha, tack då.

Absurt som sagt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag som har en stor längtan efter att föra givande och djupa diskussioner... Åh, varför ringer dom aldrig till MEJ?!

Eller, jo, det gjorde dom förresten en gång och spelade upp små snuttar av diverse populärmusik varpå dom frågade hur många minuter per dag jag lyssnade på kanaler med just SÅN musik?

Noll, sa jag.

Ja, då får jag tacka för att du tog dig tid men du är tyvärr inte aktuell för att delta i den här undersökningen.

Vänta, vänta! ropade jag, jag ångrade mej!

Men det var för sent. Han hade lagt på.

Snopet... Hann liksom bara tänka att ÄNTLIGEN får jag vara med i en undersökning! ...och så var det över :-(

2011-06-16 @ 19:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0